• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nystart finans erfarenhet och går det få utbetalt pengar?

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Hej!

Dom verkar vara halvers och inte speciellt bra alls. Men det var enda jag fick erbjudande från, och räntan var lägre än mitt andra lån, 8,95% istället för 12%.
Det funkar som så att allt är lösenkrav, blev beviljad 150k men har bara 97k att lösa.

Dom frågade vilka skulder och jag berätta allt, sedan nämnde jag bara en privat skuld. För att eventuellt få överskottet, funkar det så? Jag skulle fylla i ocr nummer på lånen och sedan bankkonto för privat skuld, kan jag fylla i mitt konto då?
Någon med erfarenheter i samma situation?

Har fått skuldebrevet och ska bara fylla i allt och sen är det klart antar jag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Ingen som har erfarenhet från dom? Är det möjligt att få utbetalt summan till sitt konto?

För dom erbjöd mig 150k men det är bara ca 105k som ska samlas. Vad händer med övriga 45k? Dom frågade om jag hade privata skulder, och det har jag, men ingen ränta eller stress att betala så jag vet inte. Kan de betala ut 45k utöver? Om jag fyller i lånen på 105k ca i skuldebrevet, så kanske dom ändrar bara lånet automatiskt till 105k? Eller betalas resterande ut?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Ingen som har någon erfarenhet? Jag vet inte hur jag ska göra och acceptera erbjudandet. Men vad händer om jag fyller i skulder för 97k och godkänner skuldebrevet som är på 150k, betalar dom ut resterande? Eller måste jag fylla i den privata skulden och mitt bankkonto för utbetalning?
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag föll på målsnöret för några hundralappar till Svenska Spel, men innan den kollen gjordes sade de att det betalas ut till kontot jag angav i Instantor
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Jag föll på målsnöret för några hundralappar till Svenska Spel, men innan den kollen gjordes sade de att det betalas ut till kontot jag angav i Instantor
Okej så de skulle betala ut till kontot? Det som blev över? Jag fick ett skuldebrev där jag skulle fylla i lånen jag ska betala bort, även en privat skuld. Men jag tänker blev beviljad mer än det jag ska samla och undrar om de betalar ut det eller sänker dom bara lånet?

Dom har redan kollat instator för mig, verkade vara lugnt då de valde att skicka skuldebrev till mig efter det?
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Okej så de skulle betala ut till kontot? Det som blev över? Jag fick ett skuldebrev där jag skulle fylla i lånen jag ska betala bort, även en privat skuld. Men jag tänker blev beviljad mer än det jag ska samla och undrar om de betalar ut det eller sänker dom bara lånet?

Dom har redan kollat instator för mig, verkade vara lugnt då de valde att skicka skuldebrev till mig efter det?
Alltihop, men skulle behöva redogöra för varenda lån som skulle lösas efter som du har att göra nu. Frågan är dock vad de har att säga om totalbeloppet inte stämmer överens med det du sökt. Man kan ju alltid testa att skriva ner resten som en privat skuld, typ 50000 så det ser riktigt ut. Råder dig dock inte till att ljuga för dem, så känsliga som de är
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Alltihop, men skulle behöva redogöra för varenda lån som skulle lösas efter som du har att göra nu. Frågan är dock vad de har att säga om totalbeloppet inte stämmer överens med det du sökt. Man kan ju alltid testa att skriva ner resten som en privat skuld, typ 50000 så det ser riktigt ut. Råder dig dock inte till att ljuga för dem, så känsliga som de är
Okej så du skulle redovisa alla lån men ändå betalade dom ut det till dig? För jag ska fylla i ocr nummer och bankgiro till långivarna jag har idag.
Så jag antar att dom ska betala allt åt mig? Ja jag kanske fyller i 50k privat och mitt bankkonto bara och hoppas de betalar ut. Så kan jag lösa det själv!
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Okej så du skulle redovisa alla lån men ändå betalade dom ut det till dig? För jag ska fylla i ocr nummer och bankgiro till långivarna jag har idag.
Så jag antar att dom ska betala allt åt mig? Ja jag kanske fyller i 50k privat och mitt bankkonto bara och hoppas de betalar ut. Så kan jag lösa det själv!
Det var det jag fick till mig innan de körde igenom Instantor, men det var lite mer än ett år sedan också. Likadant hände med, skulle fylla i alla långivare, summor etc. Men fick ändå ut pengarna till kontot. Som flera innan har sagt verkar allt som ett lotteri gällande lån
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Dom löste en massa inkassokrav jag hade efter jag var skuldfri från kfm 2018, aldrig tagit "vanligt" lån hos dom. Dom betalade direkt till inkasso och summan som blev över (typ 5') satte dom in på mitt konto, tog någon dag.
Ganska stökiga så hade skippat dom om möjligt.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
497
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Dom löste en massa inkassokrav jag hade efter jag var skuldfri från kfm 2018, aldrig tagit "vanligt" lån hos dom. Dom betalade direkt till inkasso och summan som blev över (typ 5') satte dom in på mitt konto, tog någon dag.
Ganska stökiga så hade skippat dom om möjligt.
Okej då förstår jag. Betalar dom ut även större summa då? Tex 50k om jag skiter i att fylla i den privata. För jag antar att fyller jag i privata godkänner dom inte utbetalning till mitt konto?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp